Nic netrvá věčně

Dnešní ráno mě překvapilo. Ta studená rosa na bosé nohy mě překvapila. Není to tak dlouho, řekla bych, že to bylo snad i včera, kdy jsme seděli v trávě. Voněla létem. Vše kolem bylo tak horké na dotek. A teď? Zahřívám si studené vlahé nohy. Jednu o druhou. 

Slunce slábne.

V očích má ještě svit, ale v srdci už sen. 

Moje prsty na nohou prahnou po tom, abych je schovala. Nevím jestli chladem nebo studem. Až příliš moc mi důvěřovaly. A já je dnes takto nemile překvapila. Vystavila jsem je na obdiv chladu. Nečekaly to. I to se občas stává. Tak se jedna druhé dotýkala. Vyrobily si teplo. Připomněla jsem si tím, že vše, co tu bylo, je ještě až moc živé a teplé. Ještě moc velkou silou mě to horko vábí a svádí mě ta myšlenka na ně. Ale zítra vás už schovám. Slibuji. 

Vše je koloběh.

Nic netrvá věčně.

Ani letošní horké léto.

Přijde. Odejde. Nechá jen vzpomínky. Vzpomínky na horko v chladu.

A tak se moje myšlenky teď prohánějí jak vítr na polích. Mají najednou tolik prostoru. Žádné obilí. Žádné překážky. Nikde nic. Jejich pole jsou prázdná. A já je nechávám chvilku volně poletovat. Lehce se ochlazovat. Zvykat si. Proleťte se mi! Vyvětrejte se! Ale zase se mi vraťte, prosím... Čekají nás těžké mlhy. Mrazivé dny...  A nenechávám vás v tom příliš dlouho. Schovám si vás do tepla a vy se mi s lehkostí a volností, jako ptáci, vrátíte s teplem zase zpět. Bude to dlouhá cesta. Tam i zpět. Tak snad abyste se mi už pomalu vracely!

Vše je koloběh.

Nic netrvá věčně.

Ani letošní horké léto.

A kdy jsi mi vlastně odešlo? Včera? V neděli? Kdy přesně přišel ten den, který se o tolik zkrátil, a který mi měl začít napovídat, že jsi na cestě pryč? Nebo to šlo postupně a já si toho v té euforii, že jsi ještě tady, nevšimla? 

Chci tě ještě chvíli cítit. Cítit to teplo v konečcích prstů. Na rtech. Po celém těle. V myšlenkách. Ve slovech. Chci tě ještě chvíli vidět. Vidět tě zářit. Vidět tě, jak se oblékáš do rozkvetlé louky. Jak voníš. 

Teplo je láska. 

A tak se snažím zachránit ty padající listy ze stromů. Jeden chytnu. Dva spadnou.

Nic netrvá věčně...

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Péťová | úterý 5.9.2023 14:34 | karma článku: 18,04 | přečteno: 343x
  • Další články autora

Jana Péťová

Moje tvář je mistrovské dílo. Blíží se Mezinárodní týden rovnocennosti tváří

Od 13. do 19. května 2024 proběhne tradiční Mezinárodní týden rovnocennosti tváří. Iniciátorem je celosvětové sdružení Face Equality International.

7.5.2024 v 12:35 | Karma: 6,56 | Přečteno: 132x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,93 | Přečteno: 2947x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 255x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 284x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 288x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Babiš už skoro dvě hodiny brání svým projevem jednání o korespondenční volbě

9. května 2024  5:15,  aktualizováno  12:54

Přímý přenos Na mimořádné schůzi se poslanci vrátili k návrhu koalice na zavedení možnosti korespondenční volby...

Kdyby se tolik neotálelo s pomocí, byla by Ukrajina na tom líp, naznačil Pavel

9. května 2024  12:47

Kdyby pomoc Západu Ukrajině přišla dříve, mohla se situace na ukrajinské frontě vyvinout jinak,...

O víkendu by v Česku znovu mohla být vidět polární záře. Podmínky budou ideální

9. května 2024  12:33

O víkendu by v Česku opět mohla být vidět polární záře. Důvodem je mimořádně eruptivní aktivita...

Dvoumetrový Barron Trump koketuje s politikou, bude na sjezdu republikánů

9. května 2024  12:33

Nejmladší syn Donalda Trumpa Barron už za pár měsíců vstoupí do vysoké politiky. Bude součástí...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 17,44
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik