Do noci, která nezcudní

Byla hluboká noc, když jsem se probudila. Zvedla jsem se z postele do tmy. Měsíc zářil, hvězdy mu dělaly doprovod. Ty jsi dělal doprovod mně. Pod širým nebem. Na posekané trávě. Něžné jak milostné psaní. Jak chvíle naše společné. Se slovy, které nám zůstaly na rtech.

...

Šaty ze mě sklouzly tak rychle

Jejich pohyb k zemi byl plynulý a ladný

Že mě jen lehce zašimraly na zádech

Vběhla jsem bez váhání

Do noci ztichlé

Májové

A šla se koupat do tmy

Měla voňavý a chladný dech

Voněla posekanou trávou

Co usychala pod hvězdami

Vedle mých šatů na trávě

Zableskl se svazek kopretin

Mhouřila jsem oči 

Nad představou

Že do nich bořím tvář

Nad tou opojnou vůní

Lehkosti

Pohladila mě po víčku

A přepadlo mě nutkání

Dotýkat se té něhy

Být v její blízkosti

Setřít z nich kapky rosy

A nechat je vpít do dlaní

Pod noční oblohou

Natáhla jsem ruku

 Směrem k nim

Vylekala rosničku

Odskočila

Do noci, která nezcudní

Pod nahotou

Která nemlčí

Jen na chvilku ztichla

Která nemá žádné plány

Nemá zítra

...

Byla hluboká noc, když jsem zase usnula. Ulehla do postele ze tmy. Měsíc zářil, hvězdy mu dělaly doprovod. Ty jsi dělal doprovod mně. Pod širým nebem. Na posekané trávě. Něžné jak milostné psaní. Jak chvíle naše společné.

Se slovy, které nám zůstaly na rtech.

S trávou, která mi zůstala na chodidlech.

Autor: Jana Péťová | pátek 26.5.2023 23:22 | karma článku: 15,57 | přečteno: 386x
  • Další články autora

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,93 | Přečteno: 2938x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 253x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 288x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Nenapravitelný romantik ve světě cynismu. Moje noc s Waltem.

Bylo to asi před měsícem. Vzpomínám si, jak noc přešla ve sněhobílé ráno, které mě vtáhlo do děje pohledem z okna.

1.2.2024 v 13:09 | Karma: 18,21 | Přečteno: 420x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Začátek týdne bude oblačný s přeháňkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  7:37

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Trump zkritizoval Bidenovu vládu. Vede gestapáckou administrativu, prohlásil

6. května 2024  7:23

Americký exprezident Donald Trump prohlásil, že administrativa Joea Bidena používá podobné taktiky...

Izraelská armáda se připravuje na ofenzivu, evakuuje část Rafáhu, píší média

6. května 2024  6:50,  aktualizováno  7:21

Aktualizujeme Izraelská armáda v pondělí ráno zahájila evakuaci části Rafáhu na jihu Pásma Gazy před dlouho...

Prezidentské volby v Panamě vyhrál spojenec exprezidenta odsouzeného za korupci

6. května 2024  6:18

Prezidentské volby v Panamě vyhrál pravicový politik José Raúl Mulino, jehož kandidaturu teprve...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 19,80
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik