Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kniha života. Kapitola druhá. Sladká školka.

Holky! Honem! Vstávat! Tato slova nás probudila, když jsme měly jít poprvé se sestrou do školky. V ruce si nesu pytlík s bačkorama a pyžamem a vůbec se mi tam nechce. 

Mám prý dávat na sestru dávat pozor, poslouchat paní učitelku, chovat se slušně, na obědě všechno sníst a spoustu dalšího… Proč tolik pokynů, když jsi říkala, že to bude zábava, mami?

První problém nastává už v šatně. Proč mám na svém místě obrázek nějaké škaredé paní a Lenka tam má kytičku? Mami, to není spravedlivé, je mladší, proč má hezčí obrázek než já, ať si to se mnou vymění?! Škemrala jsem. Sestra na výměnu nepřistoupila a já začala zuřit! Byla jsem vzteky bez sebe, do žádné pitomé školky jsem vůbec nechtěla a ještě tady mám obrázek čarodějnice! A vůbec, nikam nejdu!

Do šatny vstoupila paní učitelka a chtěla nás odvést mezi ostatní děti. Chytla jsem mámu za nohu a moje dosavadní zuřivost se v mžiku proměnila v hysterii! Paní učitelka se mi snažila vysvětlit, že se mi tady bude líbit, že si budu hrát s ostatními dětmi, zpívat písničky, ale nebylo to ani trochu platné.

Potom přišla studená sprcha. Dostala jsem od mámy takový pohled, který přistál na mé tváři a bolel jako facka a potom se otočila a bez rozloučení odešla do práce.

Hysterie pomalu začala opadat a my jsme vešly do místnosti, byla velká, na zdi byly namalované pohádkové postavy. Tak velkou místnost jsem ještě nikdy neviděla.

Rozhlížela jsem se kolem sebe.

Obdivovala to obrovské množství hraček. Stály jsme tam se sestrou jako opařené. Znaly jsme do té doby jen zahradu, stromy, květiny, řeku zvířata a stavebnici Sevu.

Běžte si hrát s ostatními, pobídla nás paní učitelka.

Všude kolem nás bylo tolik dětí, ale na to jsme nebyly z našeho domu na samotě zvyklé.

Nepohybovaly jsme se nikdy mezi jinými dětmi. A tady jich bylo tolik. Trvalo nějakou dobu, než jsme se mezi ostatní začaly snažit zapojovat. Neznaly jsme žádné kolektivní dětské hry. Někteří se nám dokonce zpočátku i smáli. Říkali nám holky z krmelce. Bylo to občas opravdu smutné. Byly zde děti z různých vesnic a každá vesnice si postupem času vytvořila svoji skupinku, kdy se navštěvovaly děti i mimo školku. A my zase se sestrou tvořily pouze pár.

Ale nakonec jsme vymyslely fígl, jak se mezi ostatní zapojit a získat si jejich přátelství. 

Každé ráno, když jsme odjížděly do školky, dával nám děda bonbóny nebo nějaké jiné sladkosti, které jsme potom ve školce se sestrou rozdávaly dětem. Zabralo to.

Kupovaly jsme si kamarády
na bonbony a čokolády,
na žvýkačky nebo oplatky,
s radostí brali si tyto úplatky.
A tak oblíbily si nás ve školce,
byla to sladká korupce…

 

Autor: Jana Péťová | úterý 23.5.2023 6:05 | karma článku: 14,21 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,88 | Přečteno: 2920x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 252x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 287x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Nenapravitelný romantik ve světě cynismu. Moje noc s Waltem.

Bylo to asi před měsícem. Vzpomínám si, jak noc přešla ve sněhobílé ráno, které mě vtáhlo do děje pohledem z okna.

1.2.2024 v 13:09 | Karma: 18,21 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rušení GPS se vyostřilo. Dvě letadla z Finska do Estonska nedoletěla

29. dubna 2024  14:24,  aktualizováno  19:15

Pobaltské země varovaly, že rušení signálu GPS, ze kterého je obviňováno Rusko, by mohlo způsobit...

Krádeže počítačů a vysílená policie. Paříž už z olympiády polévá studený pot

29. dubna 2024  19:05

Francouzský prezident Emmanuel Macron slíbil, že zahajovací ceremoniál olympijských her na řece...

Těžkooděnec udeřil obuškem muže na Majálesu, policie incident prověřuje

29. dubna 2024  18:43

Policie prověřuje jednání těžkooděnce, který udeřil obuškem muže na sobotním festivalu Majáles v...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 19,47
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik