Pamatuji si, když jsem ještě bydlela na rušné ulici pražské periferie...

Můj pohled z okna skrýval jediné. To jediné bylo vzdálené sotva pár metrů. To jediné, co bylo vidět, byla světla. Světla životů lidí odnaproti. Cizí životy, jejich tajemství a moje fantazie.

Větrala jsem do rušné ulice a doufala jsem v čerstvý vzduch. Vůni lesa. Vůni květin. 

Dívala jsem se z okna ven. Ne do oken. Dál z okna ven. Dál za okna. Nepozorovala jsem ta světla a životy. Pozorovala jsem v nich příběhy. Dívala jsem se často, ale vlastně ani nevím, jak ti lidé bydleli, jaké měli kuchyně, jaké měli ložnice, jaké měli závěsy. Dokonce ani jak vypadali. Ale přesně si pamatuji ty příběhy, které jsem tam viděla. Příběhy pohledů daleko za závěsy. Moje příběhy. A tak jsem se dívala. Otevírala okna. 

A větrala si domů čerstvý vzduch. Vůni lesa. Vůni květin. 

...

Je to tak daleko, tam kdesi v dáli

Na druhém konci mostu

Kde ptáci zpívat nepřestali

Kde do mechového porostu

Příběhy lásky šeptali

Tam, na druhém konci mostu

Kde z něhy květiny rozkvétaly

Pro radost z tohoto skvostu

Ne pro to, aby se trhaly!

...

Pamatuji si, když jsem ještě bydlela na rušné ulici pražské periferie. Můj pohled z okna skrýval jediné...

Ach. Jak já ty květiny měla ráda. Než jsi jim stonky uřezal. Dal je do vázy. Postavil do okna. A mně potom bránily ve výhledu...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jana Péťová | úterý 8.8.2023 21:15 | karma článku: 17,61 | přečteno: 445x
  • Další články autora

Jana Péťová

Moje tvář je mistrovské dílo. Blíží se Mezinárodní týden rovnocennosti tváří

Od 13. do 19. května 2024 proběhne tradiční Mezinárodní týden rovnocennosti tváří. Iniciátorem je celosvětové sdružení Face Equality International.

7.5.2024 v 12:35 | Karma: 5,15 | Přečteno: 109x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,93 | Přečteno: 2946x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 255x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 288x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

LoopX s pohádkovými zisky. Podvodníci vylhali kryptoměnu, zadržený je i Čech

8. května 2024  16:09

Rakouská policie ve spolupráci s úřady v dalších zemích zadržela šest lidí podezřelých z rozsáhlého...

Hrozba bombových útoků na Slovensku se nepotvrdila. Školy ve čtvrtek otevřou

8. května 2024  16:03

Úterní hrozba pumovými útoky na více než 1 500 škol na Slovensku se nepotvrdila, vyučování bude ve...

Arkansas odstraní symboly „temných dob“. Do Kapitolu pošle Cashe a Batesovou

8. května 2024  15:12

Stát Arkansas ve vstupní hale amerického Kongresu ve Washingtonu tento týden nově začne...

  • Počet článků 70
  • Celková karma 16,97
  • Průměrná čtenost 582x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik