Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když na rande, tak připravená

Vzpomínám si na jedno své rande. Bylo to na základce. Adam byl kluk od nás ze školy. Pokukovali jsme po sobě už delší dobu. V den, kdy jsme se loučili se školou a začínaly prázdniny, mě pozval do cukrárny. Tak za týden, ahoj!

Bylo to tehdy složitější, jsem generace puberťáků, která pamatuje randění bez telefonů a sociálních sítí. Prostě jsme se domluvili, a tak to bylo. Nebo nebylo. Ale většinou bylo…

A teď to tak taky bylo. Bohužel. Ale hezky od začátku. 

Týden utekl jako voda a neděle byla tady. Konečně se blížil slíbený termín našeho rande. Celý týden jsem Adama nepustila z hlavy. Chtěla jsem se mu líbit. Vyrobila jsem si tričko speciálně na tento den. Batika na tátovo bílé podvlékací tričko byla to pravé. Bylo sice minimálně o tři velikosti větší, ale tehdy to se to tak nosilo. Móda má zvláštní odchylky a úchylky, si teď uvědomuji, a to v souvislosti s trendem crop topů, kdy dnešní dospívající dívky nosí zase trička o tři velikosti menší. Ale to sem nepatří...  

Bylo ráno a už jsem chtěla odpoledne. Neutíkalo to, ale vůbec! Krátila jsem si čas listováním v mámině oblíbeném časopise a najednou jsem v něm objevila sekci „Rady hospodyňkám“ když mně padla do oka jedna rada: 

Chcete mít krásné lesklé vlasy?
Smíchejte ve sklenici jedno vejce s olejem,
důkladně rozšlehejte,
naneste na vlasy, promasírujte a nechte napěnit.
Po krátkém působení, důkladně smyjte.
Po umytí jako poslední oplach použijte pivo.
Vaše vlasy budou pevné, nadýchané,
krásně lesklé a jemné na dotek!

Tušíte správně. Zřejmě. Dostala jsem super nápad.

Než jsem začala přemýšlet, už jsem měla rozšlehané vejce s olejem a chybělo jen to pivo. Protože táta vždy nějaké v garáži měl, šla jsem se tam podívat a moje domněnka mě nezklamala, bylo tam. Vzala jsem pivo a utíkala rychle domů.

Čas se krátil, najednou zase utíkal zbytečně rychle a já si musela se zkrašlovací procedurou pospíšit.

Dle instrukcí jsem si do vlasů vmasírovala rozšlehané vejce s olejem, opláchla vodou a nakonec i pivem. Vlasy jsem vysušila ručníkem, trochu fénem a potom jsem je nechávala volně doschnout. Mezitím jsem si dočetla časopis a oblékla se do batiky. Když jsem se šla do koupelny podívat na výsledek mé přírodní dokonalé masky, kterou jsem pečlivě dle rad aplikovala, nevěřila jsem vlastním očím. 

Co to proboha je?!

Vyděšeně jsem se na sebe dívala. Přistoupila jsem ještě o krok blíž, jestli se nepletu. Bohužel, čím blíž jsem byla, tím horší byla i ta pravda.

Na mých vlasech byly místo lesku zbytky vajec a objem se taky nekonal, zřejmě díky oleji mi vlasy zplihly a vypadaly tak, že jsem si je minimálně měsíc nemyla a o tom hospodském pachu ani nemluvím.

Sakra, prokletý časopis! Ta dokonalá rada hospodyňkám se měnila na dokonalou radu, jak si zkazit den a rande. 

Naletěla jsem! Bavíš se dobře, autore článku?

Proč jsi tam nenapsal, že je možné, že se vejce při kontaktu s teplem srazí? A proč jsi nenapsal, že je nutné si po této proceduře ještě vlasy umýt šamponem, jinak budou tak od oleje, že by se na nich daly snad i smažit řízky?

A proč jsem vlastně nepřemýšlela? Měla jsem vztek na celý časopis. Na autora článku. Na sebe.

Neměla jsem už čas si vlasy znovu umýt a k mé smůle nešlo vejce z vlasů ani vyčesat.

Nasadila jsem si kšiltovku a s míchanými vejci ve vlasech jsem jela na rande. 

Když jsem přijela, Adam tam ještě nebyl. Pro zlepšení nálady, jsem si chtěla koupit něco sladkého. Narvat se cukrem a usmívat se až dorazí. Dostávala jsem ze sebe ten vztek a s každým soustem indiánka to bylo lepší a lepší. Uklidnilo mě to. Na chvilku. K mému dnešnímu štěstí se mi ovšem poslední sousto ulomilo od piškotu a padlo na moje nové tričko. Na zářivě bílé barvě s ledabylou batikou se ten čokoládový flek s růžovou pěnou neztratil, jak by se mohlo zdát, naopak, krásně se tam vyjímal!

Už s tím nešlo nic dělat a už nešlo ani utéct!

Adam právě přijel.

A já tam před ním stála v celé svojí kráse. S indiánkem na triku. Smradlavá od piva. S kšiltovkou na hlavě, ve které jsem vypadala jako největší pitomec, protože to byla tátova čepice, která už dost pamatovala, možná i jeho první rande. A pod čepicí se mi místo lesklých vlasů lesknul slunečnicový olej se zbytky míchaných vajec.

Chtělo se mi brečet.

Dali jsme si zmrzlinu a já se po chvilce omluvila na bolest hlavy a raději jela domů. Nebyla bych dobrý společník a ani jsem jím být nechtěla. Den blbec už mi toho nadělil dost. A navíc mě ta hlava začínala pekelně svědit. 

Takto skončilo tehdy moje rande a s ním i moje prázdninová láska, která díky radě hospodyňkám ani nezačala.

A měla jsem viníka… Za všechno mohl ten mámin zatracený časopis, který jsem jí postupem času doporučila neodebírat. Ale poučena z předchozích nezdarů vím, že..

... aby se rande vydařilo,
dbám na to, aby se vejce nesrazilo!

 

 

 

Autor: Jana Péťová | čtvrtek 14.9.2023 0:17 | karma článku: 32,78 | přečteno: 2740x
  • Další články autora

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,88 | Přečteno: 2916x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 252x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 287x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Nenapravitelný romantik ve světě cynismu. Moje noc s Waltem.

Bylo to asi před měsícem. Vzpomínám si, jak noc přešla ve sněhobílé ráno, které mě vtáhlo do děje pohledem z okna.

1.2.2024 v 13:09 | Karma: 18,21 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 19,47
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik