Nic netrvá věčně

Dnešní ráno mě překvapilo. Ta studená rosa na bosé nohy mě překvapila. Není to tak dlouho, řekla bych, že to bylo snad i včera, kdy jsme seděli v trávě. Voněla létem. Vše kolem bylo tak horké na dotek. A teď? Zahřívám si studené vlahé nohy. Jednu o druhou. 

Slunce slábne.

V očích má ještě svit, ale v srdci už sen. 

Moje prsty na nohou prahnou po tom, abych je schovala. Nevím jestli chladem nebo studem. Až příliš moc mi důvěřovaly. A já je dnes takto nemile překvapila. Vystavila jsem je na obdiv chladu. Nečekaly to. I to se občas stává. Tak se jedna druhé dotýkala. Vyrobily si teplo. Připomněla jsem si tím, že vše, co tu bylo, je ještě až moc živé a teplé. Ještě moc velkou silou mě to horko vábí a svádí mě ta myšlenka na ně. Ale zítra vás už schovám. Slibuji. 

Vše je koloběh.

Nic netrvá věčně.

Ani letošní horké léto.

Přijde. Odejde. Nechá jen vzpomínky. Vzpomínky na horko v chladu.

A tak se moje myšlenky teď prohánějí jak vítr na polích. Mají najednou tolik prostoru. Žádné obilí. Žádné překážky. Nikde nic. Jejich pole jsou prázdná. A já je nechávám chvilku volně poletovat. Lehce se ochlazovat. Zvykat si. Proleťte se mi! Vyvětrejte se! Ale zase se mi vraťte, prosím... Čekají nás těžké mlhy. Mrazivé dny...  A nenechávám vás v tom příliš dlouho. Schovám si vás do tepla a vy se mi s lehkostí a volností, jako ptáci, vrátíte s teplem zase zpět. Bude to dlouhá cesta. Tam i zpět. Tak snad abyste se mi už pomalu vracely!

Vše je koloběh.

Nic netrvá věčně.

Ani letošní horké léto.

A kdy jsi mi vlastně odešlo? Včera? V neděli? Kdy přesně přišel ten den, který se o tolik zkrátil, a který mi měl začít napovídat, že jsi na cestě pryč? Nebo to šlo postupně a já si toho v té euforii, že jsi ještě tady, nevšimla? 

Chci tě ještě chvíli cítit. Cítit to teplo v konečcích prstů. Na rtech. Po celém těle. V myšlenkách. Ve slovech. Chci tě ještě chvíli vidět. Vidět tě zářit. Vidět tě, jak se oblékáš do rozkvetlé louky. Jak voníš. 

Teplo je láska. 

A tak se snažím zachránit ty padající listy ze stromů. Jeden chytnu. Dva spadnou.

Nic netrvá věčně...

 

 

 

Autor: Jana Péťová | úterý 5.9.2023 14:34 | karma článku: 18,04 | přečteno: 341x
  • Další články autora

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,88 | Přečteno: 2916x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 252x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 287x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Nenapravitelný romantik ve světě cynismu. Moje noc s Waltem.

Bylo to asi před měsícem. Vzpomínám si, jak noc přešla ve sněhobílé ráno, které mě vtáhlo do děje pohledem z okna.

1.2.2024 v 13:09 | Karma: 18,21 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 19,47
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik