Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Match! Mám prince ze seznamky

Na obloze vzdušné zámky. Kolem krku liška od Vietnamky. Za oknem tichem dřímá stará klec. Prý na ptáka Ohniváka - ach, jaký kec!   

..

Co se děje, když se ocitnete na volném trhu? 

Když dlouhé zimní večery jsou opravdu dlouhé. Chladné. Když i nálada je jakási chladná až ponurá. 

A co se rodí v hlavám single, když mají potřebu nezůstat v tomto stavu příliš dlouho? 

Bláznivé nápady. Láska. Sociální průzkum seznamovacích aplikací. 

...

Dvojka červeného a Tinder

Dívám se na seriál.

Vše se odehrává v luxusní vile u moře, ve které hlavní hrdinka uklízí. Má hotovo a krátí si čas. Užívá si pocit svobody a luxusu. Zapomene na starosti denního života. Na hlad. Na finanční potíže. Na strach. Na tyrana, před, kterým se svojí dcerou utekla a ocitly se spolu na ulici. Naleje si dvojku červeného. Přecpává se jídlem, které by skončilo v koši. Nainstaluje si Tinder. A do hodiny má chlapce za dveřmi. Chlapce z Tinderu. Mohlo to dopadnout jedním večerním povyražením, lehkým teplem na  zmražené sebevědomí, zábavou, ale něco se pokazilo a chlapce nakonec musela poslat pryč. Majitelka se nečekaně vrátila...

Dám seriálu pauzu. 
Naleju si dvojku červeného.
Přemýšlím potichu.
Přemýšlím nahlas. 
Mé myšlenky pronikají do ticha obývacího pokoje.  
Je to opravdu tak snadné?
Jaké to je být na volném trhu vím, ale jaké to je, být kořist na volném trhu v prostředí on-line nabídek a  poptávek? Jaké je rande v kyberprostoru?

OK. Zjistím. Aplikace nainstalována...
Jsem hlavní hrdinka. Hlavní hrdinka před obrazovkou. Na na volném trhu lásky. V sociálním průzkumu. Dobře, s tím volným trhem lásky si dělám samozřejmě tak trochu legraci. Neočekávala jsem, že potkám lásku. Prince na bílém koni. Vlastně jsem nečekala vůbec nic. Zvědavost. A ty dlouhé zimní večery... 

Aplikaci jsem znala z vyprávění od přátel, kdy plodila spíše veselé historky, než veselé vztahy a setkání.  A zejména vztahy na jednu noc. A tak mám najednou ve svém mobilu aplikaci, která propojuje sympatie na základě fotky.

Jedním pohybem vyjádříte sympatie. Jako mrknutím oka, bez mrknutí oka.

Doprava, doleva. Je to jednoduché, když se fotka líbí dáte doprava, když se nelíbí, dáte doleva. Jen klikáte tam a zpět. Je to jako hra. Líbí, nelíbí... 

Ovšem, neznalá pravidel a tak trochu zbrkle divoká, než jsem pochopila systém fungování jedním pohybem palce jsem si poslala doprava zhruba tak 30 fotek - takže 30 profilů - takže 30 chlapců z Tinderu. 

Mylně jsem si myslela, že se tam profily listuje, řekněme trochu nadneseně - jako v katalogu, takže jsem doprava listovala fotkami a strohými profily a nenarazila na žádný, který by ve mně vzbudil alespoň trochu zvědavosti, žádný, který by byl jiný. Nebo z mého pohledu alespoň trochu "normální".

Jsem stará škola nebo jsem náročná?

Dobře. Nevadí. Uvidíme. Jedeme dál. Jsem teprve na startu této karetní hry. Otáčím a posouvám dál nové a nové karty. 

Žádný princ na bílém koni. Posouvala jsem se mezi selfíčky ve fitku, selfíčky před zrcadlem, selfíčky v luxusním voze, na párty, s čivavou... s duckfacem - panebože, opravdu to dělají i mužský??  Řeknu si nahlas sama pro sebe, když mě najednou z mého přemýšlení vyruší nápis přes celou obrazovku,  rozsvítí dvě fotky - jedna moje a vedle mě pan Duckface nad námi nápis It´s a Match!

Vypadáme vedle sebe opravdu jako roztomilá dvojka. Směji se. 

Za chvilku mi blikne zpráva.

No, a právě v této chvíli mi došlo, že aplikace nefunguje jako listování katalogem.

Ve zprávě objevím penis a zprávu: Teď ty, ať nám to tady do sebe pěkně zapadne.

To asi nezapadne, fešáku z vířivky...

Odhodím telefon z ruky. Uf. Opravdu? Nejsem úplně včerejší, čekala jsem to, ale že hned jako první konverzaci...?

Další zpráva od svalovce v nátělníku je strohá "Ahoj, co tady hledáš?"

No, co bych tady asi hledala, na seznamce...říkám si...hledám tady houby do zítřejší bramboračky?
...Nadechnu se a odepíšu taky stroze "Ahoj. Zatím se rozhlížím"

Fotka... 

Už nestíhám odepsat a přijde mi další a další...

A pak, že nerostou... musím se smát...

Aplikace funguje tak, že když se vám profil nelíbí, pošlete ho doleva (nebo dáte křížek) a když se líbí pošlete ho doprava (nebo dáte srdce), pokud i druhá strana dá srdce, je to shoda a máte tedy Match a můžete si začít spolu psát.

No, a já vždycky čtu návody, až něco selže.

A to selhání bylo v tomto případě několik propojení s mladíky s Duckfacem. S různými popisky, vzkazy. Rozvádím se a další manželku zrovna nehledám. Provedu tě cestou rozkoše a nebudeš mi to muset vracet, jsi připravená? Nasedni, bude to jízda. ONS. Přítel s výhodami? Jsem tady na skok, skočím si k tobě? 

Přečetla jsem si pár dalších zpráv a pro dnešek se slušně omluvila, že jsem se spletla. 

Šla jsem spát. Strávila jsem pár hodin ve virtuální společnosti mužů. Byla to jednoznačně změna. 

Ale! Druhý den jsem měla zprávu, která zněla docela mile. Ahoj Jano, jak se máš? Něco takového jsem tam ve včerejší premiéře nenašla.

Bylo to milá změna po párkové slavnosti. 

Ale i tato změna mě vyvedla z omylu.
Tento chlapec. David. Chvilku si píšeme, o práci, o koníčcích, o jídle, docela normální přátelská atmosféra, zdá se na první pohled. Omluvím se, že musím končit, že jdu s kamarádkou do sauny. Po dvou hodinách, kdy si v šatně wellness vezmu zpět svůj telefon vidím obrovské množství zpráv a nestačím se divit. Ze sympatické konverzace se najednou vyklube monotónní hysterická žárlivá scéna.

Ahoj, jak to jde v sauně.
Halooo?
Tak asi dobře.
Aha, tak mi třeba neodepisuj.
... a v podobném duchu, nespočet dalších zpráv v desetiminutových intervalech, až to vygraduje do velkého finále. 
Doufám, sis tam vybrala, když to tam máš rovnou v přímém přenosu, nechápu, proč sem teda lezeš.
Dávno si už užíváš někde jinde, co?
Čus. 

David zrušil sympatii

A jsme odpojeni. Naše karty zase leží vedle sebe, jen každá na jiné hromádce. S Davidem už nemáme sympatii. Už si nemůžeme napsat. Rande skončilo. Tak tedy posílám virtuální čus.

Je opravdu pravdou, že tohle povrchní seznamování neplodí žádné dlouhodobé vztahy?

Já jsem už na tomto seznamovacím on-line trhu uspaná, ale netvrdím, že to nemůže fungovat. Jen asi není žádný magický trik, jak to zajistit. A ty magické triky, ty já mám totiž moc ráda. Třeba takový, když na mě magicky mrkne mladý muž, kterého míjím na ulici a posune mě doprava a hned víme, jestli máme Match!

Mimochodem, v tom seriálu už o Tinderu nebyla ani zmínka a vše tam dobře dopadlo. Ne, díky aplikaci, ale díky hlavní hrdince. Díky její síle, odhodlání a vnitřním nastavení.  

A i já jsem aplikaci měla nakonec jen chvilku. Ale sečteno podtrženo, musím říct, že když jsem ji používala v souladu s mými představami a nastavila si "správné filtry" zplodila mi dokonce i několik zajímavých diskusí... a slušných, milých a zábavných setkání. 

Je to tedy jen o správném nastavení hlavní hrdinky?

Jak kdy... 

- Jsi jiná než ostatní. Jsi taková... asi se nejvíc hodí slovo seriózní. Zní to trochu naškrobeně, ale já to vnímám pozitivně. V dnešní době, když to nezní dravě a expresivně, tak se nikdo ani neotočí, přitom zdánlivě nudné věci jsou zajímavé. Je to jako kobliha, navenek trochu suchá, nudná, ale uvnitř plná. Mňam, dělám sám sobě chutě... 

- Ahoj 
- Ahoj
- Jsi pěkný kus masa, naklepal bych tě v kuchyni

 

 

Autor: Jana Péťová | úterý 31.10.2023 22:39 | karma článku: 23,36 | přečteno: 700x
  • Další články autora

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,88 | Přečteno: 2916x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 252x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 287x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Nenapravitelný romantik ve světě cynismu. Moje noc s Waltem.

Bylo to asi před měsícem. Vzpomínám si, jak noc přešla ve sněhobílé ráno, které mě vtáhlo do děje pohledem z okna.

1.2.2024 v 13:09 | Karma: 18,21 | Přečteno: 419x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Veřejnoprávní média by neměla mít zisk z reklamy, zní z Asociace komerčních televizí

27. dubna 2024  9:41

Mediální manažerka Klára Brachtlová už rok stojí v čele Asociace komerčních televizí (AKTV). Tu...

Bystroň tvrdí, že balíčky od Ruska nedostal. Stěžuje si, že se stal obětí kampaně

27. dubna 2024  9:12,  aktualizováno  9:25

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň se ohradil proti článku magazínu Der Spiegel,...

Kanada přispěje české iniciativě na dělostřeleckou munici. Přidá i na drony

27. dubna 2024  8:55

Kanada poskytne další peníze na ukrajinskou výrobu dronů a na českou iniciativu, jejímž cílem je...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 19,47
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik