Poúplňkové šeptání

Jaro je tak křehké. Noc je tak křehká. Já jsem tak křehká. Byl den po úplňku. Měsíc byl stále temný a chladný. Noc byla vlhká. Našel jsi mě a strčil si do kapsy. Jako oříšek, který spadl ze stromu na zem. Trochu nakřáplý. Ale stále celý. Chtěl jsi mě rozbít? Chtěl jsi mě chránit?

Němý věštec
Pozoroval nás
Kvetla třešeň
Byl den po úplňku

Posadil ses k vodě, na kameny
A nechtěl moc mluvit
Přisedla jsem si
A chtěla si jen tak šeptat

Letmo jsme se dotýkali rameny
A chtěli tam jen tak být
Spolu
Jen tak si šeptat

O měsíci
O mracích
O létání
O žábách
O chladu
O polibcích
O snění

Jen tak si šeptat
Jsem tady
Ty mně
Já tobě

Poposedli jsme si o kousek blíž
Svitu
Té záři
Co do tmy křičí, že září
Sobě

Já vzala si teplo z tvých dlaní
Bez dotýkání
Ty jsi mi řekl, co říct jsi chtěl 
Polibkem bez líbání
A tak se vlčí srdce 
Rozpovídala bez mluvení
Zahřála se
Světlem
Myšlenkami

Němý věštec
Pozoroval nás
Kvetla třešeň
Byl den po úplňku

I bez toho dne
Byl úplný
Plný 
Nás
Ty s oříškem v kapse
Já oříšek v tvé kapse
Jen tak jsme si tam šeptali...

 

 

 

 

 

Autor: Jana Péťová | úterý 9.5.2023 11:41 | karma článku: 14,63 | přečteno: 236x
  • Další články autora

Jana Péťová

Neříkejte plešatému: „Jsou to jenom vlasy.“

To je jak kdyby sis právě uříznul prst a někdo ti říkal: „Nekrvácej.“ Není to tak jednoduché, jak se může na první pohled zdát a nejsou to jenom vlasy!

11.4.2024 v 12:13 | Karma: 33,88 | Přečteno: 2904x | Diskuse| Ostatní

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma: 12,26 | Přečteno: 251x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Ledové probouzení

A až se rozbijí na povrchu ledové zdi, které brání probuzení, tak ozvou se znovu melodie tepla a s nimi vykoukne život ve všech jeho barvách.

21.2.2024 v 20:37 | Karma: 17,00 | Přečteno: 283x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Je to hlasitější než slova. Je to Život.

It's louder than words... Je to hlasitější než slova... Tlukot našich srdcí je hlasitější než slova... Je to život...

7.2.2024 v 18:00 | Karma: 16,01 | Přečteno: 286x | Diskuse| Poezie a próza

Jana Péťová

Nenapravitelný romantik ve světě cynismu. Moje noc s Waltem.

Bylo to asi před měsícem. Vzpomínám si, jak noc přešla ve sněhobílé ráno, které mě vtáhlo do děje pohledem z okna.

1.2.2024 v 13:09 | Karma: 18,21 | Přečteno: 418x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové ostřelovali Charkov, střely zasáhly obytné domy a zranily dva lidi

24. dubna 2024  8:33

Sledujeme online Rusko útočilo střelami S-300 na východoukrajinský Charkov. Poničené jsou čtyři obytné budovy a...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval nožem

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 7:53

Policisté zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při incidentu se...

V březnu by ze Sněmovny vypadla TOP 09. Vyhrává ANO, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

  • Počet článků 69
  • Celková karma 18,35
  • Průměrná čtenost 590x
Vždy, když mě posere holub, děkuji Bohu, že nedal křídla i krávě. 

 

Seznam rubrik